Wednesday, July 18, 2012

Berkongsi Kisah Hijrah

Berdebar-debar di pagi 4 Mac 2012, mendapat jemputan menjadi moderator Program Talk Show bersama Puan Catriona Ross seorang selebriti tanahair. Seingatnya ini kali kedua menjadi moderator sepanjang hidup. Namun, apabila lama tidak mengasah bakat dalam bidang ini maka terkulat-kulat juga bibir menutur bicara.

Syukur kepada Allah, melontarkan idea dan melancarkan lisan ini untuk berkata-kata. Dan kekurangan itu adalah datang dari diri sendiri yang serba kekurangan ini.

Lambat mengupdate info ini sekadar berkongsi sedikit kisah bersama seorang lagi artis kita yang telah mendapat dakapan Tuhan untuk menjadi hambanya yang beriman.





Hidayah itu milik Allah dan kita sebagai hamba perlu menilai segala titik kehidupan sebagai satu titik untuk terus memperbaiki diri. Puan Catriona Ross sebagai wakil, mewakili mereka yang mahu kembali ke pangkal jalan.

Kita semua punya kelemahan dan setiap hari wajar kita berhijrah, bertaubat dan berusaha untuk menjadikan diri kita hari ini lebih baik dari hari esok. Perkongsian yang menarik dari Puan Catriona perihal pengalaman kehidupan yang penuh cabaran yang manis dan pahit.

Beruntunglah mereka yang segera menyedari akan seruan Tuhan daripada mereka yang masih lagi bermimpi dalam kejahilan dan terus bermimpi dalam kebaikan.

Terima Kasih atas usaha Ustazah Masiyah, Ustaz Fuad dan AJK Surau atas kepercayaan yang diberi.
Salam Hijrah

No comments:

Post a Comment